جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۲
کد خبر: ۸۱۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
سعید رنجبریان از برنامه‌های منطقه ۱۹ خبر داد:

فرهنگسرای مهر، از «کوچه باغ همدلی» تا «باشگاه دختران حوا»

برنامه میدانی «کوچه باغ همدلی»، مسابقه‌های «نجوای مهربانی»، «باشگاه دختران حوا» از جمله برنامه‌های فرهنگسرای مهر در فصل تابستان است.
فرهنگسرای مهر، از «کوچه باغ همدلی» تا «باشگاه دختران حوا»سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برنامه‌های فرهنگسرای مهر در فصل تابستان گفت: مطابق انتظار مخاطبان مبنی بر استفاده درست از اوقات فراغت، برنامه‌های میدانی در فضای باز در این فرهنگسرا در نظر گرفته شده است. پس از ماه رمضان مجموعه برنامه‌های میدانی «کوچه باغ همدلی» در بوستان ۲۲ بهمن و ولایت برای مخاطبان اجرا می‌شود.
  
وی درباره جزئیات برنامه میدانی «کوچه باغ همدلی» گفت: در این برنامه حدود ۲۰ تا ۲۵ غرفه در نظر گرفته شده است، تا گروه‌های مختلف مخاطبان از آن‌ها استفاده کنند. برای نمونه باید به غرفه «بازی و سرگرمی» اشاره کنم که کارشناس‌محور نیست، بلکه محتوامحور است. در غرفه‌ها فقط یک متصدی مسئولیت هماهنگی و راهنمایی مخاطبان را بر عهده دارد. غرفه‌های هنری نیز مجال آشنایی مخاطبان با رشته‌های مختلف هنری را فراهم می‌کنند تا جرقه‌ای باشد برای علاقه‌مندان به آن رشته، تا درپی یادگیری آن برآیند.
  
رئیس فرهنگسرای مهر افزود: از آنجا که تعداد مساجد منطقه ۱۹ زیاد است، بخشی از برنامه‌های این مرکز در مساجد منطقه متمرکز شده است. برای نمونه، امسال سومین دوره «نجوای مهربانی» با محوریت حفظ سوره ملک و الرحمان برگزار می‌شود. دو دوره پیشین این برنامه به صوت و لحن اذان و اقامه و حفظ سوره‌های نبأ و واقعه اختصاص داشت.
  
وی افزود: سومین دوره مسابقه «نجوای مهربانی» که پیش‌تر فراخوان آن منتشر شده بود، در ماه مبارک رمضان در حال اجراست و اختتامیه آن پس از ماه رمضان برگزار می‌شود.
 
رنجبریان در ادامه گفت: یکی از دیگر برنامه‌ها برای مخاطبان مراکز در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی «باشگاه دختران حوا» نام دارد که در آن آموزش‌های مختلفی مانند آشپزی، هنرهای خانگی، خبرنگاری، داستان‌نویسی و... اجرا می‌شود. مخاطب اصلی این برنامه دختران ۱۲ تا ۱۸ سال است. «باشگاه دختران حوا» طی ۹ ماه سال تحصیلی در روزهای پنج‌شنبه و در فصل تابستان هفته‌ای سه روز برگزار می‌شود.
  
وی درباره برنامه «گیرنده دختر است» گفت: در این برنامه که اکنون طراحی شده و به زودی اجرایی می‌شود، کاربرگی برای پدرها تنظیم می‌شود که آنان انتظارات و توقعات خود را از دخترهایشان می‌نویسند. سپس با حضور کارشناسان حوزه روانشناسی، این نامه‌ها در حضور دختران و پدرانشان بررسی و به بحث گذاشته می‌شود تا انتظارها و مشکل‌های خود را مطرح و حل کنند.
خبرهای مرتبط
نظر شما